Thursday, April 24, 2008

Panggilan Yang Tidak Disangka...

Lebih kurang Jam 6.30 petang aku dapat satu panggilan misteri. Panggilan ini memang cukup-cukup misteri. Apa ke tidaknya dah hampir15 tahun tak dengar khabar tiba-tiba aje suaranya kembali kedengaran. Bukan aku tak pernah cuba hubunginya, tetapi setiap kali aku hubunginya, sentiasa aje tak dapat-dapat. Setiap kali pergi Penang tak pernah pula bertembung dengan batang hidungnya. Alhamdulillah secara tiba-tiba dapat pula panggilan darinya. Apalagi panjang le citenya. Takpalah, mungkin cuti sekolah bulan lima aku akan serbu ke rumahnya. Panjanglah langkahku cutinya....
Rupa-rupanya saudara Dollah kita ni tak keluar-keluar dari pulau pun. Cuma pindah tempat tinggal aje. Dulu Sungai Pinang la ni dok dekat Penang Free School je. Aku harap lepas ni tak delah lagi terputus hubungan.

No comments: